«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

درباره مستند «خاطرات آن مرد» | روایت مردم روستای «قنات ملک» از شهید سلیمانی

  • کد خبر: ۹۳۳۷۰
  • ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
درباره مستند «خاطرات آن مرد» | روایت مردم روستای «قنات ملک» از شهید سلیمانی
مجموعه مستند ۱۰ قسمتی «خاطرات آن مرد» به خاطرات مردم روستای قنات ملک، زادگاه شهید حاج قاسم سلیمانی می‌پردازد،. این مستند با حضور ساسان فلاح‌فر کارگردان، سعید دولتخواه تصویربردار و عباس وهاج تدوینگر این پروژه رونمایی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز - مستند «خاطرات آن مرد» هر شب ساعت ۲۰:۱۰ در شبکه یک سیما پخش می‌شود. شبکه مستند از شنبه ساعت ۱۹:۳۰ و شبکه خبر هم از یکشنبه ساعت ۱۷:۳۰ این مستند را روی آنتن می‌برند.

در ابتدای نشست رونمایی از این مستند، ساسان فلاح فر کارگردان اثر گفت: این مستند به خاطرات مردم روستای قنات ملک، زادگاه شهید حاج قاسم سلیمانی می‌پردازد، مردمی که خاطرات شخصی از حاج قاسم دارند و این نشان می‌دهد که حاج قاسم تا چه اندازه به زادگاه و مردم روستای خود اهمیت می‌داده است. در مستند «خاطرات آن مرد» به سراغ مردم این روستا رفتیم چرا که حاج قاسم نگاه ویژه و محبت خاصی به این مردم داشته و همین مساله سبب شده است تا مردم عاشق وی شوند.

وی با اشاره به اینکه این سفر برای من بسیار جالب بود و روایت مردم از حاج قاسم سلیمانی می‌تواند بسیار جذاب باشد، تاکید کرد: ۳ هفته تصویربرداری این پروژه طول کشید و ما تمام تلاش خود را کردیم تا در زمان فشرده موجود کار را برای پخش از تلویزیون آماده کنیم.

سعید دولتخواه، تصویربردار این مجموعه، نیز درباره تصویر‌های این مستند توضیح داد: در واقع کارگردان به دنبال تصاویر ساده روستایی بود و من هم همین روند را ادامه دادم. فلاح فر نیز تاکید کرد: در واقع استفاده از فضای روستا و تصاویر حرکتی در این پروژه برای ما بسیار مهم بود.

عباس وهاج تدوینگر این پروژه نیز ادامه داد: این مجموعه کارگردانی بسیار خوبی دارد و می‌توان این مجموعه را یک کار سخت و طاقت فرسا دانست. در واقع مستند مانند یک اجرای زنده است که برخی لحظه‌ها نمی‌تواند دوباره در آن تکرار شود. گروه تدوین نیز بسیار تلاش کردند تا تدوین یک نواختی در کل مجموعه وجود داشته باشد.

فلاح‌فر نیز بیان کرد: ما در این مستند درباره مردی صحبت می‌کنیم که با ابعاد متفاوتی می‌توان درباره وی حرف زد. یکی از ویژگی‌های این مستند روایت مردمی است که از عمق جان حرف می‌زنند. از حاج قاسم خاطرات بسیاری در شهر‌های مختلفی است که ما این بار به سمت روستای زادگاه وی رفتیم. دوست دارم در حوزه مقاومت حرف بزنم و اکثر تولیدات من در این زمینه است و از مستند برای گفتن حرف‌هایم استفاده می‌کنم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه هرچند ما در ایران شهدای بسیاری داشته‌ایم، اما آن طرفی‌ها به خود افتخار می‌کنند که حاج قاسم را به شهادت رسانده‌اند، توضیح داد: لزوماً کار سفارشی بد نیست، و همه چیز بستگی به نوع نگاه افراد دارد، به عنوان مثال «منصور» کاملاً بی پرده حرف می‌زند و با مخاطب ارتباط می‌گیرد، رفتن به این روستا به این علت بود که ما از زبان این مردم از کودکی تا شهادت حاج قاسم را بشنویم، از زبان کسانی که بلد نیستند به افراد قداست اضافه دهند. اگر به‌دنبال این مساله بودیم به سمت فرماندگان بلند پایه و کسانی که بلد هستند در مطبوعات حرف بزنند، می‌رفتیم. در واقع تمام تلاش خود را کردیم در این مستند از حاج قاسم و اخباری که از وی در رسانه‌ها و تلویزیون منتشر می‌شد فاصله بگیریم.

فلاح فر در پایان گفت: سینمای ما نسبت به گذشته ضعیف شده و تعداد کمی می‌خواهند درباره این شخصیت فیلم بسازند شاید دلایل مختلفی وجود دارد، اما کار در این زمینه بی شک بسیار سخت است و تولید مستند درباره حاج قاسم راحت‌تر است.

منبع: مهر

تیزر مستند «خاطرات آن مرد»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->